"This girl is on fire!"

Ny vecka och jag känner mig glad och uppåt, inte pigg och utvilad men positiv och bekymmerslös. Tror att jag lever på helgen fortfarande vilken var helt kanon.
 
En helg med Kakan i Malmö kan liksom inte bli fel. Vi hade inget speciellt planerat så på lördagsmorgonen bestämde vi oss för att kallbada. Det hade jag aldrig gjort förut och visste därför inte riktigt hur det gick till. Jag är väl inte alltför förtjust i nakenbadning i grupp men det gick över förväntan. Killar och tjejer badar ju för sig men det finns möjlighet att basta ihop om man vill, men det skippade vi. Jag kände att det räckte med att bada naken bland en drös andra kvinnor.
Kallbadhuset Ribersborg i Malmö
 
Men jag måste säga det att det var vääääldigt befriande och kändes mycket renande. Varför bastar man inte oftare för? Hur j-kla skönt som helst. Och att badhuset ligger så här fint är ju bara det en fröjd :)
 
I söndags var vi kulturella istället. Mamma hade tipsat om en utställning om 20-tals mode på Malmö konstmuseum, "Mode utan midja", och eftersom vi inte hade något planerat drog vi dit. Utställningen var väldigt liten men mycket informativ. Vilka exklusiva och fina kläder man hade på sig på den tiden, undrar hur dåtidens ungdom tänkte? Det fanns ju så mycket som var oupptäckt och industrialismen var i full blom. Cooooolt alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0