Kallt


Påbylsad, med kaffe i handen och lapandes sol - så stod jag i halvlek på fotbollsmatchen i söndags. Det var så himla kallt även om solen sken från en klarblå himmel.

Usch, jag fick hjälp av Alen att slinga håret igår kväll, vilket han har blivit jätteduktig på nu MEN jag sabbade allt. Jag freakade och tyckte att håret var knallvitt så jag tvättade ur det vilket visade sig vara för tidigt så nu är jag blandat ljus och gul i huvudet.

F-A-N! Hur löser man det då; silvershampo, blonderingsspray, färga om så att det bleks mer eller bara låta vara och hoppas på att det lägger sig?
Hjälp!

Det var ju en j-kla tur att bröllopet inte är på lördag för då skulle jag ligga hemma och gråta för tillfället. Jag var smart och tänkte efter före - färga ska man inte göra dagarna innan ett event, det har jag lärt mig. Jag är så grymt känslig när det gäller håret. Mitt blonda hår och att det ser naturligt ut är A och O för mig. Så nu mår jag dåligt även om det nog klassas som världens I-landsproblem.


Kommentarer
Postat av: madde

Jag skulle färga om håret och sedan använda silvershampo men det är säkert inte så farligt som du tror kram

2012-05-08 @ 15:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0