Afrikans

Jag har haft ett snack med en av herrarna på jobbet som är lika galen i musik som jag är. Eller han är nog snäppet värre. Han kan massor och då menar jag MASSOR! Han är gammal trummis och diskuterar gärna olika trumsolon och takter, vilket jag kanske har lite svårt att följa men kul är det.

Vi har haft en del snack sedan jag började jobba här som har varit riktigt lärorika och som har lett till att jag har hittat en hel del ny musik, t ex Hoffmaestro innan alla andra verkade ha hittat dem. Han lyssnar på en salig blandning och har alltid några roliga anekdoter från någon spelning han har varit på. Sådana kontakter ska frodas!

Idag hade vi iaf ett snack om fransk musik (för han är som jag -> gillar franska och fransk musik men den behöver inte nödvändigtvis komma från Frankrike) och några bra artister. Han nämnde någon Danel Lanois som tydligen är kanadensare medan jag kom på att jag för några år sedan lyssnade mycket på Amadou & Mariam som kommer från Senegal. Riktigt skön och svängig musik!
Lyssna själva...




(jepp, de är blinda och stencoola!)


Kommentarer
Postat av: Emma

Vill se lite lägenhetsbilder snart!! :)

2012-03-23 @ 15:26:06
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0