När?


Hittade den här bilden på Facebook och jag kan ju inte annat än att hålla med. Vad sjutton har hänt?

Jag tillhör ju verkligen mer den nedre kategorin och känner mig väldigt nöjd med det, och har inga som helst mål eller önskningar om att tillhöra den övre och har aldrig haft heller. Jag har alltid varit den knubbiga, men vem f-n bryr sig (?) Jag har superbra värden på varje hälsokontroll och jag mår mycket bättre än många andra.

Nej, jag kan inte stoppa i mig vad som helst, men vem kan det utan att må dåligt på utsidan eller insidan (alltså kroppsmässigt, inte psykologiskt)?

För vem väljer de övre kvinnorna att se ut sådär? Är det dem själva eller för omgivningen? Fine om man har enormt hög ämningsomsättning och har svårt att lägga på sig i vikt, men de där tjejerna ser sjuka ut. Inte ett dugg hälsosamt.

Förr i tiden var det status att visa att man kunde äta sig mätt och se välmående ut, och nu har det gått över till att det är status att visa att man har sådan självkaraktär att man kan styra sig själv till att vara smal. Hur sjukt är inte det?

Jag säger bara det.... "DET VAR BÄTTRE FÖRR" och därför envisas jag med att se ut som jag gör ;) 

 


Kommentarer
Postat av: Leiden

Ang. dator: Min håller på att ge upp, batteriet har gett upp för andra gången men tror mer att de är något glapp som gör att den inte fungerar. Hårddisken är så gott som full så får slänga något för att ta in något. Flisor har låsnat från den.



Naturliga former är bäst sen kan dessa komma i olika storlekar och den dagen folk accepterar det så kommer alla må mycket bättre.

2012-01-20 @ 21:08:01
URL: http://leiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0