Slut

Jag har jobbat från 8-20.30 idag och därför känner jag mig helt totalt urpumpad. Men efter imorgon lugnar det ner sig och jag hoppas få jobba vanliga arbetstider igen.

Det är så många som hela tiden, framför allt folk som jobbar i Stockholm, som klagar över att de har så många övertidstimmar. Jag har ju inte i närheten av så mycket övertid som många andra har. Jag kan tycka att det faktiskt blir lätt skrytsamt att hela tiden nämna hur många arbetstimmar man har jobbat utöver sina vanliga 40.

Fast jag tänker på en gång, om man har så där mycket övertid jobbar man verkligen effektivt då eller har man alldeles för mycket att göra? Det är iaf en fråga som jag ställer mig själv när jag inte kommer hem i tid från jobbet. Vissa dagar känner jag att "jag skulle ju kunnat utesluta den där snacket med min kollega för att istället fokusera på mitt eget och därför komma hem i tid" -> dvs. en mindre effektiv dag, medan andra dagar bara flyger iväg och tiden räcker inte till.


Nu ska jag iaf varva ner med "Sveriges Mästerkock" på tv4 play innan läggdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0