Lördagkväll


För omväxlingsskull så tog jag skidorna idag. Har ju som sagt var inte ägnat särskilt mycket tid till att åka skidor de senaste åren men nu så tänkte jag att jag måste bli bättre, och då krävs träning.

Jag har egna pjäxor men inte skidor och stavar så jag lånade mammas. Det gick faktiskt riktigt hyffsat, trots att stålkanterna var under all kritik - måste slipas (!). Första åken hoppade skidorna rejält men efter några kajkningar gick det bättre och bättre. Kände mig nästan som Lindsey Vonn tillslut fast att jag kan sätta 100 000kr på att jag såg desto värre ut, haha! Kul var det iaf tills tårna försvann, mao det var ganska kallt och blåsit idag med så tårna mådde sisådär efter typ 10 åk.

En sak att komma ihåg till nästa år är "Se till att ha med dig sällskap. Det blir så mycket roligare då." Killen åkte ju hem igår och mina päron är inga jätteentusiaster längre så jag har fått åka utan sällskap i två dagar - sisådär kul! Syrran, nästa år MÅSTE du med!

Nu blir det snart middag och sen är det melodifestivalen som gäller. Imorgon är det städning och hemfärd. Tänk att man tycker att en långhelg känns ungefär lika lång som man tyckte en vecka gjorde när man var liten!


Kommentarer
Postat av: Leiden

nästa år får jag följa med och då min vän kommer du få skratta som bara den.

2012-02-11 @ 20:52:51
URL: http://leiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0