Afrikanskt

Jag tinade grytbit av nötbog igår till middag men tappade helt fantasin till vad jag skulle laga av det. Jag lagar aldrig nötkött förutom nötfärs. Jag googlade runt lite men hittade typ bara Boeuf Bourguignon som tar 2 h att laga. Men så ringde jag SOS inom matlagning, a.k.a. mamma, och bad om hjälp. Hon tipsar om ett recept på en afrikansk gryta som vi har ätit många gånger hemma men jag har nog aldrig provat att tillaga det.

Jätteenkelt och supergott! Nötkött, curry, en gul lök, buljong, vitvinsvinäger, kokos, jordnötter, äpple och en skvätt mango chutney. Grytan blev så fruktig och fräsch, för att vara en nötgryta alltså.


Ser kanske inte så fräscht ut men så gott så gott. Vi hade naanbröd till men idag till lunch blir det sugarsnaps. Hett tips om man vill prova något nytt!


Träningspasset igår har satt sina spår idag kan jag ju säga. Herregud, vilken träningsvärk jag har överallt. Passet igår var tufft. Jag har ju inte kört på över en månad vilket kändes. Armar och mage var det inget fel på men ben och rygg, jisses (!), jag bara skakade. Tån klarade sig helt ok även om det värkte till då och då. Men som sagt, aerobics och zumba får nog vänta ett tag till tyvärr. Jag får köra body toning istället! Yeay!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0