Oförskämt

Måste bara berätta en sak som hände när jag åkte hem från träningen idag:

En kvinna i permobil (heter det så? en såndär rullstol med motor liksom) ska in i bingohallen så hon trycker på dörröppnaren. Dörren börjar långsamt gå upp. Till historien hör även att det spöregnar så hon är redan ganska blöt. Precis när dörren har gått upp så att hon kan börja åka över tröskeln kommer två yngre män, typ 20-25 år, och rusar fram och tränger sig in före henne. Så hon får stanna upp ute i regnet och vänta in dem.
Hur oförskämt är inte det?

Jag trodde faktiskt att de rusade fram och skulle hjälpa henne men icke (!). Förlåt men så gör man inte!!! Tyvärr så körde jag bil så jag kunde inte stanna och säga åt dem eller hjälpa henne. Jag blir så less när jag ser sånt där. Åhh!

Nej nu ska jag lugna ner mig lite och hoppa in i duschen. Körde Aerobics och jag glömde (förbannat också) tränings-BHn så jag fick ta det ganska lugnt i min allra bästa BH och i bomullströja. En bomullströja andas ju inte för fem öre, herregud vad svettig jag var och ganska irriterad på mig själv. Så nu blir det duschen innan kokta rödbetor med chèvre (observera att det inte heter chevré) ska intas. 

Tjing tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0