Helgen i Sunne

Vi har haft det helt underbart skönt. Bilresan upp var väl det segaste men allt annat har ändå vägt upp det. Här kommer lite härliga bilder.


Fika utanför Kristinehamn.


På Selma Lagerlöfs balkong på Mårbacka. Där stod hon och tog emot allt folk som hade kommit för att hylla henne, maffigt!


Fina Mårbacka. Vi gick tom en guidad visning och killen som var guide pratade på så grov värmländska att jag knappt förstod så då kan de som känner min kille förstå hur mycket han fattade. Haha, lite här och där. Guiden pratade om att Selma var företagsam och odlade och sålde äpplen från sin egen gård. För mig tog det säkert 2 min innan jag förstod vad det var hon sålde och killen trodde fortfarande efter turen var över att hon hade haft apor i trädgården som hon sålde. Guiden sa äpplen på ett så konstigt sätt så jag trodde också för en sekund att han sa apor. Vi hade iaf väldigt kul åt det efteråt.


Vi tog även en fika på Mårbackas gårdsplan. Där fick vi besök av en kissekatt som var väldigt intresserade av vårt fika. Killen tog en smörgås och jag lyxade till det med en "Mårbacka kaka" (som de kallade det) med vispad grädde och lingonsylt. Kakan var gjord på mandel och blev lite för mycket för mig men allt tillsammans var helt ok.

Åhhh, kääärlek vid Fryken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0