20. Hälsa för mig

Att ha en god hälsa är för mig väldigt viktigt. Det behöver inte bara ha att göra med att alltid äta bra och sunt utan även att  träna aktivt 2-3 ggr i veckan, röra på sig mellan de passen, äta bra men inte hypernyttigt (man behöver få i sig av alla ämnen, vitaminer och mineraler) och inte minst unna sig ibland. Man måste kunna unna sig men ändå känna var gränsen går, vilket jag har blivit mycket bättre på de senaste åren. Men det är dessvärre väldigt mycket lättare att lägga på sig kilon än att bli av med dem.

Hur jag har levt fram till idag och hur jag lever idag utgör ju grunden för hur jag kommer att klara av mina dagar på ålderns höst sen. Alltså är hälsa, och att ha god hälsa, något jag prioriterar högt. Jag vill ju klara av att springa runt med mina barnbarn sen någon gång i framtiden.

Ett starkt hjärta är väl det vi alla vill ha! :)

+ att kärlek gör underverk för hälsan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0