24. Favoritidrottare

Det här blir ju riktigt knixigt. Jag är nog lite spretig när det gäller olika sporter. Jag kan liksom aldrig hålla mig till en sak utan ska hela tiden byta och se om något annat är roligare, och det är nog därför som jag tycker en hel del sporter är kul att följa på TV. Fast det finns faktiskt en sport som jag tycker är fascinernade som jag skulle vilja kunna bättre, och det är simning.

Simning är en elegant sport. Att bara glida fram på vatten ytan, det är snyggt. Jag vet inte hur många gånger jag har försökt att härma simmarna jag har sett på TV i mina föräldrars relativt lilla pool. Vilket har resulterat i att jag har slagit i både armar och ben.

Jag får nog därför säga att min favoritidrottare är Therese Alshammar. Cool och duktig tjej med vinnarskalle som har haft en lång karriär som inte är över än, plus att hon har vunnit jag vet inte hur många medaljer. Det är imponerande!


Kommentarer
Postat av: Leiden

jag tror det är en låt som kommer fastna efter några lyssningar. Känns som en bra skaka rumpa låt i alla fall.

2011-02-11 @ 15:40:56
URL: http://leiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0