Är julen på intågande?

Jag har verkligen haft svårt för att få in att julen står runt hörnet. Jag vet inte, det kanske har att göra med att jag har så himla mycket annat att tänka på eller så är det bara så att det behövs lite snö för att få "Bjällerklangskänslan".

Anders hade ju namnsdag igår och ska man tro sägnen (eller vad det nu är) så gäller ju "Anders slaskar, julen braskar" och Anders slaskade ju verkligen igår så nu håller jag tummarna för att kylan kommer snart lagom till julafton.

För att försöka få lite julkänsla så slog jag på TVn kvart över sju imorse för att se första avsnittet av årets julkalender. Den verkar riktigt mysig; välgjord och det gillar jag. Det har varit så många dåliga julkalendrar genom åren men den här håller nog samma klass som "Pettson & Findus" eller "Jul i Kapernaum". "Tjuvarnas Jul" heter den i år för den som inte visste.


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh julkalendern! hade glömt att den började idag! får kolla ikväll!



kram!

2011-12-01 @ 15:17:23
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0