Ny kaka

Jag fick en massa gråpäron av mamma o pappa igår så då tog jag tag i saken och bakade idag. Har inte gjort det på jättelänge. Förut bakade jag ganska ofta men nu när man har börjat jobba och flänger mellan Norrköping och Västerås blir det aldrig av. Jag slog iaf till på ett nytt recept, "Lime- och päronkaka" hette det.

Det ser mer ut som en pannkaka men det ska strös lite florsocker innan man serverar den sen. Den är fortfarande varm nu så lika bra att vänta. Den ska alltså göras på fastare päron och sedan har man i saft och skal från en lime, malen mandel, socker, smör och ägg. Jätteenkel att göra men jag har inte hunnit prova den än. Fast det doftar riktigt gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0