Inte färdigpluggad riktigt än


Jag som i våras lämnade in min allra sista poäng för att få ut min examen och mitt diplom från Linköpings Universitet har nu anmält mig till en grundkurs i Bosniska/Kroatiska/Serbiska inför hösten. För de som inte vet så pratar min kille och hans familj kroatiska och det vore ju kul att framför allt kunna prata lite med hans mormor. Inte för att jag tror att jag kommer kunna prata flytande efter den här kursen men jag kanske kommer att förstå lite iaf.

Jag har ju läst både engelska och franska innan på hög nivå, men jag vetisjutton om jag kommer ha någon nytta av det alltså. Det här kommer nog få bli att starta om från noll. Jag vet ju redan nu att det knappt finns ett enda ord som är likt några av de språken jag har läst innan. Tur att jag har killen som kan hjälpa mig.

Lektionstillfällena är en gång i veckan och vardera två timmar och kostar 925kr. Helt överkomligt. Jag tycker det är kul med språk, och att lära sig ett till kommer ju blir sjukt kul!


Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

ååh spännande :D

2011-08-11 @ 11:23:29
URL: http://emmasays.se
Postat av: Leiden

själv blir det konsumentbeteende eller event marketing (svårt att bestämma mig) + c-uppsatsen då =)

2011-08-11 @ 11:29:03
URL: http://leiden.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Kul att lära sig ett nytt språk!

2011-08-11 @ 13:19:03
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: johanna

läser du mogis.se blogg?

2011-08-11 @ 18:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0