"Har tagit semester!"

Ohja, här är det semester minsann. Har inte ens orkat uppdatera med något inlägg än. Har tagit en del kort från helgen men eftersom jag inte har min dator med mig till Västerås och killen inte har en kamerasladd som funkar med mina kamera så går det så där att ladda upp dem.... MEN, jag kan ju berätta lite vad vi gjorde.

Stack mot Helsingborg vid två i fredags och det tog faktiskt bara 3h 45min att köra ner. De hade ju höjt hastighetsgränsen till 120km/h, me like! Väntade in Lena och åt sedan är härligt god middag tillsammans med värdinnan a.k.a Kakan, och Crosie. Blev en lugn kväll med lite vin och sedan en promenad för att hitta vår efterrätt, glass.

På lördagen tog vi våra ihopskramlade cyklar till färjan och åkte över till Helsingör. Kanonväder var det och grymt varmt. Från Helsingör cyklade vi sedan 1,3mil till en ort som hette Hornbaek. Påminde om Tylösand faktiskt. Litet, fin fin strand och mysiga fik. Det enda negativa med stället var att stranden ligger i ostligt läge vilket gör att solen kommer från fel håll, man ligger alltså ifrån vattnet med fötterna högre än huvudet (för att ligga åt rätt håll för att sola). Det var svinkallt i vattnet men det blev några dopp ändå, var ju så illa tvungen eftersom det var så varmt. Efter cyklingen tillbaka var jag lagom öm i rumpan. Herregud, jag kände mig som en tant.

Väl tillbaka grillade vi och drack en del vin innan vi segade oss ner på stan. Vi var sådär härligt gosiga i huvudet, kanske lite för trötta faktiskt. Blev iaf en cider för att sedan gå hem för en god natts sömn. I söndags var det molnigare så vi körde en liten roadtrip till Höganäs för att göra lite fynd på deras outlet. Blev två köksredskap i trä och ett par kallingar till killen. Sedan lättade molnen så vi stack tillbaka till H-borg för lite solning på Gröningen innan middag väntade tillsammans med Kakans kille.

Stack hem mot Norrpan vid halv nio igår morse. Blev typ vittne till en bilolycka och råkade köra över (en redan död) grävling. Usch, mår illa så fort jag tänker på det. Det dunsar så äckligt när man kör över en, men de ligger överallt och det är inte alltid man hinner reagera. Tog en timmes vila och en del packning i Norrpan innan jag stack vidare till Västerås.

Så nu är jag här i drygt en och halv vecka till innan Kroatien hägrar!

Kommer nog inte att skriva så mycket under den här semestern, inte minst kommer det bli dåligt med bilduppdatering. Kommer att bli massor sen när jag har en kabel!

Kommentarer
Postat av: Angie

Ok, få se. 1,3 mil tur och retur ger 2,6 mil. 24 mil delat på 4 dagar ger 6 mil per dag, vilket är min längsta cykling. Vem är kärring nu?



En andra grej, var det keramik-kallingar?

2010-07-06 @ 23:33:07
URL: http://iqenmiljon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0