Minnen som värker

Drömde väldigt mycket inatt, eller det var väl bara så att jag kom ihåg vad jag drömde. Experterna säger ju att man alltid drömmer men att det inte alltid är så att man kommer ihåg det. Så det är väl lika bra att vara duktig och rätta sig efter dem. Drömmen inatt var väldigt extrem. Drömde enbart om personer och djur som har gått bort ur mitt liv. När jag var mitt i drömmen så, såklart, tänkte jag ju inte på att de redan var borta ur mitt liv fysiskt men det sved och gjorde ont i hjärtat när jag vaknade. Det känns så jobbigt att vakna upp ensam och känna sig så liten - livet är så stort och oförutsägbart. Men, det finns en person som jag rätt ofta drömmer om och som jag än idag, tio år senare, fortfarande saknar något enormt och det är min mormor. Häftigare och starkare person får man leta efter. Hon är min idol och jag skulle gärna bli lika vis som hon var. Undrar hur man gör bara? Ett första steg är kanske att börja läsa boken om visdom som jag fick av mamma i julklapp?

Jag som beklagade över att inget kul händer framöver och bara sådär blev jag medbjuden till Romme på söndag av en jobbarkompis. De tänkte ta bussen upp som kostar 450kr inkl liftkort. Det kanske är värt det, jag vet inte. Jag har nämligen ingen förmögenhet kvar den här månaden men det är ju inte så långt kvar till löning. Jag och Catrin tänkte köra en utgång på lördag och då kan en bussresa på 4h som startar halv sju på morgonen vara rätt ansträngande. Vill ju gärna inte må dåligt när man åker upp. Det finns alltså en del att ta ställning till.

Nu är det snart handboll igen, Sverige-Polen. Kan ju hoppas på att det går bättre idag!
Syrran!
Kolla så mycket snö vi har:



Kommentarer
Postat av: Emma

skämta inte, jag går som en 80-åring idag!!! ajjj

2010-01-21 @ 11:40:07
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0