Våga vägra vågen!

Jag och Catrin kom fram till en sak idag efter träningen. Vi snackade om vikt och hur mycket man faktiskt väger och vad som väger på en kropp. Jag började ju träna ordentligt för knappt ett år sedan och jag tycker att jag känner förändring. Dock så visar inte vågen det och inte heller den förbaskade fettprocentmätaren. Jag har ju faktiskt fått några kommentarer här och var som tyder på att något har hänt i rätt riktning iaf. Sen att vissa läkare och barnmorskor går efter vikten när de räknar ut sina "livsnödvändiga" BMI:er, det är väl en sak. Känner man sig frisk, smidig, stark och har flåset uppe så borde inte vågen dra ner det humöret. Därför kom vi alltså fram till att vi tjejer borde "Våga vägra vågen!". Jag tycket det var så bra så jag var bara tvungen att skriva lite om det :)


Jag som sa att jag inte kände så mycket i låren igår när jag åkte bräda fick äta upp det lite idag. Jag hade inte träningsvärk och har inte kännt att de har varit stela idag men på träningen idag var det tufft. Redan efter första benomgången darrade benen, men det är ju ingen idé att ge upp heller! Kör på ba'!

Det har annars inte hänt något idag. Bilen startade iofs inte imorse men det var ju ingen chocker, det är ju trots allt -10 grader ute. Så jag förstår att den strejkar, burr!

Imorrn bär det av till Nyköping för att glo på handboll; killen dömer. I helgen är det inte så mycket planerat, snarare ingenting. Alla Hjärtans Dag på söndag, vet inte om jag tänker göra något. Tycker dagen är rätt töntig. Varför inte visa kärlek varje dag istället? Äh, vi får helt enkelt se vad vi gör. Kanske hinns med lite bloggande också.

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Leiden

Yeah våga vägra vågen, vi har aldrig haft våg hemma genom hela min uppväxt och det har varit grymt bra på något sett.



Väger mig då och då men lägger inte allt för stor vikt på det (fast det kan kännas bra om det pekar neråt och inte uppåt). Gillar mer känslan av att tränat hårt och känna att jeansen som varit tajta sitter något lösare. De väger högre än någon våg..

2010-02-11 @ 23:51:01
URL: http://leiden.blogg.se/
Postat av: Neha

våga vägra vågen lät ju bra:D

2010-02-12 @ 01:48:55
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Patricia

vrf ska man bry sej om man går upp 1 eller 3 kg? lixom, bara vi mår bra så är det ju skit samma.. har ett inlägg om det i min blogg. läs om du är intresserad ;D

2010-02-12 @ 02:01:58
URL: http://superninja.blogg.se/
Postat av: Leiden

Jag hoppas verkligen att vi kommer iväg i sommar... Flygbiljetterna är redan riktigt dyra så jag försöker få det bestämt om vi ska flyga ner eller åka med bil med Davids föräldrar eller om vi ens ska va med dem alls... Jag vill ha det planerat NU... haha

2010-02-12 @ 11:45:39
URL: http://leiden.blogg.se/
Postat av: Leiden

ingen aning, Davids mamma har semester mellan v 28-32 så åker vi med dem så är det där ikring men annars vet jag inte. De senaste två åren har allt blivit sista minuten planerat så att vi fått ta dyra flyg med massa byten. Skulle vara skönt med lite billigare flyg och mindre krångel någon gång.

2010-02-12 @ 12:29:13
URL: http://leiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0