Same procedure as yesterday

Fick ta bussen till jobbet idag. Kunde iofs ha gått men vädret tillät inte det, snön vräkte ner och jag ville inte bli igensnöade i håret och allt eftersom jag hade leverantörsmöte i eftermiddags. Måste ju se någorlunda ok ut för att representera företaget.

Bilen är fortfarande på verksta'n. Allt verkar krångla med den nu. Jag har iaf lärt mig att en bil utan motorolja är inte en bil; låter som en traktor och förstår typ allt i bilen. Det verkar som att bensinpumpan har gett upp nu iaf, så det är undersökningsobjektet för morgondagen enligt bilkillen. Han är nog den trevligaste och snällaste mekaren jag har träffat. Gick förbi efter jobbet för att se hur det såg ut, och jag får typ en kurs i hur bilen fungerar och vad allt heter. Hur grymt som helst, ovärderligt för framtiden. Så på så vis är det ju rätt bra att bilarna krånglar, jag lär mig massor! Efter lite diskussion om vad allt krångel kan bero på och en del startförsök gav vi upp för dagen och jag fick skjuts hem. Hur snällt som helst. Vem tar hand om sina kunder så bra? Helt klart att jag ska lämna in min egna bil där sen när jag kör ner den nästa gång.

Min lilla assistans på verksta'n gjorde att jag missade Dance-passet jag tänkte gå på så det fick bli 40min på bandet och sedan lite styrka. Just nu är gymmet det mest omotiverade som finns. Måste verkligen gå på pass eller gå till gymmet med någon. Hur ska jag klara av det när Catrin flyttar (?). Blev ett uppiggande samtal med Cookie också, himla kul att prata med henne och höra hennes skånska :)

Nu är det skidskytte och sedan typ sängen. Måste försöka komma i säng tidigare om kvällarna. Glömde en sak; obligatoriska samtalet med killen min!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hjälm is the shit! :) hehe

2010-02-23 @ 21:44:45
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Leiden

ja men det var lite Davids fel, jag plockade med mig lite kläder och prova och till ALLT jag prövade så sa han "bra köp den" eller "bra köp den också".. Så jag menar impulsshopparen i mig fick superboost av David.. MEN jag fick massa rabatter också, hade en check så jag fick 50 kr för varje 300 jag handlade för och sen en 50 kr rabatt kupong så handlade för 700 men fick betala 550, ganska bra deal...



Ang fredag, så jäklans svårt när man inte känner människorna som kommer eller varit på något med den kretsen.. Men antar att jag tar något snyggt lite halvuppklätt eller så hellre överklädd en underklädd..

2010-02-24 @ 16:56:28
URL: http://leiden.blogg.se/
Postat av: Emma

Jo det är sant, ICA kaffe är ju kanske inte det allra godaste, men det funkar!! :)

2010-02-24 @ 21:49:45
URL: http://lillaemma1984.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0