Första åken

Jag är så lycklig! Årets första åk med brädan är gjorda och det gick bättre än förväntat. Har inte åkt på två år så det var lite nervigt det allra första åket, men jag styrde upp det ju mer jag åkte. Minnet av att jag ramlade rakt på svanskotan när jag var i alperna senast sitter dock i bakhuvudet så jag vågade inte riktigt köra på. Det som kändes riktigt bra var att mina träningspass det senaste året verkligen har gett resultat. Blev varken trött eller hade ont i benen. Så himla grymt och kul :)

Försökte använda mina nya goggles men det var ju inte värt. Körde med dem det första åket men sedan blev det för mörkt. Vågade inte köra med dem riktigt och hade inte lust att gå tillbaka till bilen för att byta till något av de andra paren, som kanske hade varit bättre. Fick köra utan men eftersom det varken snöade eller blåste så gick det bra. Backen var inte särskilt lång, dock mycket längre än Vallbybacken (ni som vet vilken jag menar) ;) Det fanns även en så kallad "familjebacke" den gick däremot under nämnet "mesbacken" efter ett åk. Den var riktigt flack och tråkig, plus att man var tvungen att ha riktigt hög fart i slutet för att kunna ta sig till liftkön.

Jag och Lotta tar en välbehövlig korv efter 3 timmar i backen!
Detta ska absolut göras om! Får se om jag får någon som vill hänga på (?). Jag är i vilket fall som uppvärmd inför Sälenveckan. Kvällen har varit GRYM! Nu är det en värmande dusch som gäller och sedan ett mysigt samtal med killen.


Kommentarer
Postat av: Leiden

har lärt mig åka skidor men att åka bräda har jag aldrig bemästrat jag lärde mig att åka när man lutar sig bakåt men framåt tog de stopp är nog för mesig eller taskig balans för när jag lutade mig framåt dratt jag i backen hela tiden..

2010-02-10 @ 23:12:07
URL: http://leiden.blogg.se/
Postat av: Leiden

jag skulle kanske kunna göra det. För det är väll inte så dyrt att hyra bräda och sånt där (eller så får jag fråga lillebror om jag kan låna hans)

2010-02-11 @ 10:24:23
URL: http://leiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0