Man får räkna med räkningar

Det börjar närma sig månadsslut och det är alltid lika segt. Speciellt den här månaden. Förstår inte men jag har verkligen multum med räkningar. Löning är inte alltid muntert börjar jag inse. Den bara försvinner! Alla försäkringar och abonnemang hit och dit gör ju att lönen sinar. Men men, man ska inte klaga. Jag har ju betydligt mer nu i månaden än vad jag hade när CSN ramlade ner på ett skralt konto varje månad.

Fy tusan vilken dag det har varit. Har typ varit irriterad hela dagen. Saker händer och ändras huller om buller, hatar det. Ingen struktur någonstans. Tur att jag och Catrin tog ett box-pass ikväll så jag fick avreagera mig lite. Så är det fredag imorgon, toppen! Saknar ju killen mer och mer för varje dag som är skit. Det är då jag märker och känner att jag verkligen är själv i den här staden. Undrar hur min framtid ser ut egentligen? Nu har jag ju inte jobbat så länge men så här kan jag ju inte ha det resten av livet, funkar ju inte i längden. Det är ett rätt jobbigt skede i livet. Alla börjar få sina första riktiga jobb och tar viktiga beslut. Vännerna är spridda över landet och väldigt upptagna med sitt precis som jag. Hur länge ska man vänta för att få styra upp sin framtid?

Fredagen närmar sig så nu blir det packning och fixning i lägenheten. Måste ringa värden för att fråga hur man sätter på elementen. De står på max men inte en grad stiger termometern. Tycker nog att det är lite kallt med 19grader inne. Börjar likna mitt år i Frankrike när jag sov med dubbla tröjor, mjukisbyxor, strumpor, tumvantar, halsduk och mössa, plus två täcken.

Nej, full fart framåt!

Kommentarer
Postat av: carolina

förstår dig, oviss framtid känns! jag saknade ihjäl mig efter patrick, tycker de tär helt otroligt att man orkade i 1,5 år ändå!

2009-10-23 @ 10:45:24
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Leiden

jag förstår frustrationen, själv sitter jag i situationen att jag inte vet vad jag vill göra och vet inte ens åt vilket håll jag ska gå. Är det ekonomi jag vill arbeta med? Hmmm bara trött på allt och ingen lust att ta tag i det som är kvar i skolan. Men får se kanske kommer det någon glöd någon gång och man kommer på vad det är man vill.



2009-10-26 @ 21:06:50
URL: http://leiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0