"Lisa äl suk"

Precis som min älskade syster sa när vi var små och jag låg hemma i sängen. Jag känner mig lite som man pratade på den tiden, ynklig och liten. Hatar när man känner att halsen börjar klia och näsan börjar droppa. Jag är den som rusar till hyllan med värktabletter för att proppa i mig en för att försöka lura den kommande förkylningen för att steget efter köpa halstabletter och färsk ingefära. Färsk ingefära är det hetaste tipset som finns mot kommande förkylning. Riv och ha i varmt vatten, rör om och drick. Hjälper helt otroligt nog! (ta i trä)

Detta har betytt att middagen med Catrin ställdes in. Kände inte att jag vill ha någon annans möjliga förkylning på samvetet så jag avbokade det. Det blir helt enkelt en lugn kväll med TV, internet och Expressens korsorsbilaga! Känns ju riktigt lyxigt för omväxlings skull.

Var nere på stan idag och tittade på de där stövlarna jag pratade om förra veckan. Har bestämt mig för att köpa dem faktiskt. De känns helrätt och då är det dumt att hoppa över. La undan dem till imorgon. Det var nämligen ett bläckstreck från en penna på ena skaftet så jag ville försäkra mig om att jag får ett par utan defekter så jag får snällt vänta till imorgon för då kanske de skulle få in ett nytt par. Annars får jag 10% rabatt på de jag tittade på. Bläckstrecket syns ju knappt men man vill ju inte köpa defekta skor heller. Så vi får se imorgon!

Kommentarer
Postat av: Emma

Va kul att du ska köpa skorna! De va ju skitsnygga!!



Behöver lite översättningshjälp.. men vi kan höras på msn ang. de..



krya på dig!

2009-10-13 @ 21:46:25
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0