Mjölksyra

Har precis kommit hem från ett mördande bodypump-pass. Förstår inte men vissa dagar är det jobbigare än andra, och idag var en sådan dag. Var helt slut och svettades som en tok efter varje övning. Så nu kan jag knappt skriva, orkar knappt hålla upp armarna.

Kakor blev det iaf bakat förut. Goda chokladsnittar. Har inte gjort det på flera år. Självklart brände jag dem lite i kanterna eftersom min ugn var mycket varmare och kakorna behövde inte alls vara inne i 15 min, men nu vet jag det. Visst blev de fina?!

Ska ta och fixa lite middag nu. Raggmunkar, gräddfil och kräftstjärtar står på menyn. Efter de goda vinmarinerade musslorna vi åt på "Fiskmagasinet" igår har denna måltid stort tryck på sig. Herregud, vad de där musslorna är goda. Jag förflyttas tillbaka till Frankrike varje gång jag äter kokta musslor. Vi åt det rätt ofta under året jag bodde i Montpellier. Så himla gott är det!

Kommentarer
Postat av: Emma

hur gott såg inte de där ut då?!



tack för hjälpen!! :)

kram!

2009-11-22 @ 20:06:25
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Leiden

posta några hem till mig?

2009-11-22 @ 22:12:11
URL: http://leiden.blogg.se/
Postat av: carolina

chokladsnittar var min favvo att baka när jag jobbade på bageriet, för det blev alltid snuttar över som inte kunde säljas = rätt in i min mun ;)

2009-11-23 @ 17:41:27
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0