"regnet det bara öser ner..."

Tråkigare och kallare väder får man ju leta efter. Inget finns det på burken och ingen symaskin har jag heller, skulle kunna ha underhållit lite i alla fall. Ojojoj, väderprognosen är ju inte direkt upplyftande. Bara stora grå regnmoln över hela landet. Skulle inte förvåna mig om det här vädret kommer att befinna sig i Vås nästa helg också. Jag har ju aldrig tur med vädret när jag ska fira. Men men, umgänge och vänner värmer.

Ett Obs! har uppstått. Nu har jag nog varit inne i tre olika apotek här i stan och det jobbar banne mig bara folk som inte pratar ren svenska. Har absolut inget emot det, verkligen inte. Det är ju skitsamma så länge de gör sitt jobb och är duktiga, men herregud vad svårt det är att förstå vad de säger. Plus att de oftast nämner alla läkemedel med latinskt (eller nåt åt det hållet) namn, förstår ju nada. Men som killen min sa "Det är ju juggar överallt i den här staden!". Jag börjar nu förstå vad han menar.

Det är faktiskt alltid lika kul att köpa presenter. Det är förbaskat svårt att komma på nåt. Jag känner alltid att det inte riktigt kommer att räcka till eller att personen inte kommer att bli nöjd. Men när jag sedan har köpt något så blir jag mer och mer nöjd med presenten. Jag blir helt lycklig över att jag (förhoppningsvis) kommer att göra en person glad. Så nu ser jag bara fram emot det. Det är verkligen som mamma sa en gång. När man är liten blir man överlycklig av att få presenter, när man blir lite äldre tycker man mer om att ge presenter och när man blir ytterligare lite äldre är det som att vara fem år igen då man älskar att få paket.

Kommentarer
Postat av: Jugo

bara din närvaro gör mig lycklig.

2009-06-02 @ 22:07:36
URL: http://alenjugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0