Ensam

Det är verkligen ordet för dagen. Jag känner mig så grymt ensam. Som jag precis skrev till en kompis så vaknar jag ensam, spenderar kvällarna ensam och går och lägger mig ensam. Jag har sagt det flera gånger förut och jag säger det igen. Självklart träffar jag folk om dagarna på jobbet, men det är ju verkligen inte samma sak som att kunna umgås med syrran, kompisar eller killen. Telefonen och datorn är jättebra redskap för att hålla kontakt med folk, på en viss nivå. Den fysiska kontakten och närvaron har också sin rätt, och det är nog den jag saknar. Att bara kunna sitta med varsinn kopp te och tjöta en hel kväll. Eller varför inte bara sitta och glo på tv med någon och inte säga ett ljud, det är väl också att umgås? Jag tycker det i alla fall. Jag går runt här i min fina lägenhet och pratar och hummar mest för mig själv hela dagarna. Det sägs ju att om man pratar med sig själv så får man de bästa svaren, men ibland skulle det vara skönt med någon annans snabba replik eller åsikt.

Jag träffar ju kompisar på helgerna men det är ju bara två dagar utav sju per vecka. Tur är väl det, att jag har en kille som lockar mig till Västerås så att jag träffar andra jag känner oftare än vad som annars kanske skulle vara fallet. Plus att han har tid med mig. Kompisar kan man ju inte ha samma "krav" på att ses. De har sitt liv, med sina flick- och pojkvänner, jobb och bestyr. På det sättet är det ju guld värt att ha någon som man liksom "hör ihop med", där man kan sätta lite press på att ses. Om jag tänker på hösten nu så förstår jag inte hur jag ska palla med den. Jag förstår inte heller hur jag ska kunna skaffa mig kompisar i en stad där jag inte känner en kotte, där jag jobbar hela dagarna och där jag träffar kompisar hemmifrån varje helg. Men vad ska jag göra? Jag har ju inte lust att inte träffa kompisar hemma en helg för att "försöka" ge mig ut på egen hand och ragga kompisar. Ok, att jag är frammåt och öppen för att ta kontakt men det känns inte riktigt som om det räcker till. Jag skulle behöva ett skottsäkert sätt att skaffa kompisar på, men vad?

Jag har faktiskt en ny kompis och det är gymmet. Ska ge det ett besök nu tänkte jag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Känner igen det där i min sambo. Han har ändå mig, men ingen mer. Inte en enda vän här. Han jobbar.. å ja. jobbar.



Du ska inte flytta hem till Västerås till hösten då? Gör gärna det, för jag har typ inte heller så många vänner här i stan.. :)

2009-06-09 @ 17:40:20
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja jag kommer på lördag.. antagligen själv eftersom Patrik jobbar kväll.. Ber om ursäkt att jag inte svarat på om jag skulle komma eller inte; fick sms:et mitt under finalen av brännbollsfinalen mellan min klass och 8orna! :)



Vilket coolt jobb! Värsta statusen! :) Är det tillsvidare?

2009-06-09 @ 20:25:57
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Mia

Vi får ta och komma ner till dig en helg så raggar vi vänner till dig. ;)

2009-06-09 @ 21:25:59
URL: http://www.cosmopolitan.se/blog/leiden
Postat av: hiphopper-angie

Eey man, (this is not ai joke, I've become an hiphopper for real) if u wish I can chat with my gang. They'll take care of ya. And lateron t'day I'm going to apply for ai mtfc-koggjobb in your town, man. Huggybuggyhuggy

2009-06-10 @ 12:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0