Tidö-li-dooo

Hopp, så var man här igen. Blev en ganska lugn dag igår. Fick bilen städad och snygg. Putsade tom fälgarna och de svarta listerna utanpå bilen, inte illa så nu är det bara att köra genom biltvätten någon dag. Fast jag vet inte riktigt om jag vågar. Har nog bara gjort det en gång med pappa och då var jag typ 10 år och tyckte redan då att det var läskigt. Undrar om jag skulle våga göra det själv? Kanske är lika bra att vänta på sällskap som har lite koll. Fick nämligen informationen om att man inte får tvätta sin bil på gatan i Västerås. Varför är det information som man aldrig har fått förut? Alla gör ju det, iaf i villaområden och det är ju trots allt väldigt dåligt för naturen.

Sedan blev det en tripp ut till Tidö Slott med syrran. Lång längre ut än vad jag hade trott men mysigt var det. Lummigt och så luktade det sådär härligt sommar. Vi gick genom Leksaksmuseet som de hade där ute. Vi började dock i fel ände vilket gjorde att vi råkade gå in gratis. Inne på slottsgården samlades vi senare för att gå en guidad tur genom salarna inne i slottet men efter att ha fått mycket och intressant information om slottet i stort och dess historia skulle vi gå in och då fick vi stå kvar ute för vi hade inte köpt biljett. SÅ vi har iaf fått en massa information helt gratis och det är ju inte helt dumt när det är lite ont om cash i kassan.

Killen och jag hade sedan middag med våra systrar. Mycket skratt och flams blev det, och inte minst god mat. Grillad fläskfilé, färska majskolvar och grönsaker i ugn. Mums!

Imorrn ska jag fixa naglarna också så att de blir snygga tills jobbet börjar igen! Det jobbiga är bara att jag ska dit kl 10   imorgonbitti. Inte fullt så roligt! Men men, snyggt kommer det bli.

Nu ska jag kolla om syrran är vaken!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Börjar du jobba på måndag?? Ville ju hinna ses innan du sticker igen.. men jag är ju i Norrland nu och kommer inte hem förrän i morrn kväll :(

2009-07-25 @ 17:31:25
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0