Försök till Luciafirande

Vi gick upp ganska tidigt imorse för att kunna gå på adventsfirande i Matteuskyrkan här i stan. Elva började det och vi var där någon minut innan, kors i taget! Visade sig dock att det inte alls var lika mycket advents- eller luciafirande som det stod på nätet utan det var bara högmässa, inget intresse fanns från varken min eller killens sida så vi stannade bara 30min.

Gick vidare ner på stan och köpte några till julklappar. Himla mycket folk idag med, galet vad alla knuffas och stressar. Mysigt var det iaf för (trots mitt jagande efter jullåtar) mitt bland allt ståhej kom ett jättefint luciatåg och på ett annat ställe satt några farbröder utklädda till jultomtar och spelade härliga jullåtar på dragspel, gitarr och bas. Helt plötsligt kände jag att julstämningen började infinna sig även i mig. Nu känns det verkligen att det inte är långt kvar. Har fortf några julklappar att fixa, inte minst till killen. Vad sjutton ska man köpa? Jag har iaf frågat och han skulle inte bli sur om han inte gillar det jag köper till honom :)

Nu är det ett efterlängtat Luciafirande på kanal 1. Sååå mysigt! I veckan ska vi även ha julfest på jobbet. Nu kommer julen i 110. Mmm, I like!

Kommentarer
Postat av: Emma

Visst är det svårt att köpa julklapp till pojkvännen! tycker det är mkt enklare att köpa till familjen!

kram!

2009-12-13 @ 19:11:29
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Leiden

David och jag har budget jul i år så det blir en snygg t-shirt eller liknande till honom och jag får någon Bh, perfekt. De jobbiga är dock att jag måste pröva typ tusen bh'ar vilket jag inte tycker är roligt.

2009-12-13 @ 23:29:59
URL: http://leiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0