Living in a castle

Tillbaka till slottet. Ja, för så var det verkligen. Bodde på Engsholms slott under konferensen. Riktigt häftigt och mycket magnifikt ställe. Massa olika rum med tusen olika häftiga och intressanta prylar. Jag kunde nog ha gått runt där ett antal varv och tittat på alla saker. Det var helt enastående. På utsidan såg det ut som ett gammalt engelskt slott och det genomsyrade hela insidan också med mörka träpartier och mattor överallt, och vi ska inte tala om alla tavlor på hertiginnor och grevar. Maffigt!

 

Hade en inplanerad aktivitet igår också. Ingen visste vad det var och det visade sig att vi skulle få åka Rib-båtar. Gjorde det förra året med Linkan-tjejerna. Fast det här var ännu häftigare vi körde i 100km/h rakt ut över vattnet. Hade vindkläder, flytväst och googles på oss. Höll bara i oss i ryggstödet framför. Det var så himla häftigt. Vi var ute i 1,5h och jag kunde lätt åka några timmar till! Sjuk adrenalinkick! Jag skrek garanterat allra mest och kul var det!

Typ så här såg vi ut.

Vi fick även äran att träffa Stephen Twining. Coolt, för han är tionde generationen i skaran Twining (de som gör te alltså). Vi marknadsför och säljer Twinings på mitt jobb. Stephen var mycket trevlig, riktigt engelsk och ganska partyglad kan man säga. Han drack konstant till dess att alla hade gått till sina rum, galet! Vi fick lära oss en hel del om te och hur stor skillnad det faktiskt är mellan Lipton och vårt te. Alltså, jag har alltid druckit Lipton och trott att det var det bästa men shit va dum jag har varit. TWININGS te är det som gäller hädanefter, Lipton smakar ju beskt och metall i jämförelse. Så allihopa köp TWININGS hädanefter (plus att man slipper alla artificiella smaktillsatser som Lipton har)!

Stephen Twining himself.

Sticker ju till killen min imorrn så jag måste nog ta och packa om väskan lite. Lääängtar!

Kommentarer
Postat av: Emma

Fasiken då! det var säsongsavslutning.. men jaja. kommer ju en vår sen igen! =) men klockan 19 på lör då??



kram

2009-08-13 @ 21:33:14
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Angie

Lisa, du är så jävla lättköpt :p

2009-08-13 @ 23:30:51
URL: http://iqenmiljon.blogg.se/
Postat av: Mia

om du verkligen vill bestämma så får jag väl byta tesort då. Dricker inte så mycket te men när jag väl ska köpa igen ska jag tänka på ditt råd. :P

2009-08-14 @ 06:32:29
URL: http://leiden.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja fasiken, måste ha haft en dålig dag allstå! nästa gång blir det tjejerna mot killarna! :)



vi får boka in nåt mer framöver!



kram!

2009-08-16 @ 15:16:12
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0