Perea - Thessaloniki - Grekland

Nu har internet kommit igång igen och jag likaså. Skit också, imorrn är det jobb igen. Men semestern närmare sig runt hörnet. Bara 4 ynka veckor kvar, eller 16,5 arbetsdagar kvar. Jag har verkligen behövt vara lite ledig.

Helgen i Thessaloniki eller snarare i förorten/semesterorten Perea har varit helt kanon. Det var riktigt kul att äntligen komma iväg på tumanhand med Kakan. Vi har haft så hilma kul trots att vädret inte har varit det bästa direkt. Det åskade, blixtrade och regnade måttligt i typ 2-3 timmar varje dag men sen klarnade det upp och blev fuktigt.

Lunch på stranden första dagen. Mmm, grillad halloumi-sallad!

Öl senare på eftermiddagen.

Ett X antal sådan här öl har det blivit. 3,5 euro för 500ml, prisvärt!

Det regnade som sagt och inte var det jättevarmt heller i vinden.

Andra dagen med regn men vi hängde inte läpp för det.

Lite sightseeing i Thessaloniki. Två rosa tjejer framför "Det Vita Tornet" i hamnen.

Strandhäng innan molnen kom.

Superhärlig middag på stranden. Massa grillad halloumi, fetasallad, bröd, olivolja och tzatziki. Yummie!

Haha, o till sist. En riktig "apollo-bild" men den är tagen med min kamera på stranden i Perea igår morse. Vi var ju tvungna att njuta de allra sista timmarna i solen innan flyget gick tillbaka vid 12.

Åhhh, jag längtar tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Leiden

bara 6,5 vecka kvar till Kroatien.... Jag längtar ihjäl mig efter att kunna hänga på en strand och slappa... Men du bara 4,5 vecka kvar till mini semester i GBG inte så illa de heller. :P

2011-06-07 @ 10:30:45
URL: http://leiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0