"Det ordnar sig...

... det gör det alltid"
Detta har min kära kille sjungit på rungande skånska många gånger för mig när jag är lite upprörd eller inte riktigt ser ett slut eller resultat av något. Känner att jag nu skulle behöva höra de orden just nu. Har en hel del saker som jag liksom inte riktigt känner kommer ordna upp sig. Har skrivit en lista på jobbet med saker jag måste göra denna veckan och jag förstår liksom inte hur det ska gå ihop sig med tiden och ibland även med mitt engagemang. Det finns ju alltid det som är roligare och som jag oftast prioriterar högre.

Pappas bil är ju också ett kapitel för sig. Ser inte särskilt ljust ut och jag mår sk-t för pappas skull. Jag skulle aldrig ha kommit med förslaget att lämna min bil hos pappa för batteriladdning samtidigt som jag fick låna hans pärla. Om jag inte hade gjort det skulle vi ha sluppit det här. Allting skulle ha varit så mycket lättare. Visar resultatet av den senaste undersökningen av bilen att det är motorn som har havererat funderar jag starkt på att pappa kan få min bil. Hatar nästan mig själv för att jag kom med förslaget. Vill bara att pappa ska komma hem från Indien så att jag kan krama om honom och säga hur ledsen jag är över vad som har hänt.

Nej, nu får jag nog ta och rycka upp mig så att jag inte deppar ihop. Imorgon är trots allt en ny dag med nya möjligheter, och förhoppningsvis goda nyheter om något här i livet. Vi har konferens i två dagar, så vi ska köra curling imorgon. Kan bli intressant och se hur det går. Ser ju görtråkigt ut på TV, kanske är roligare att spela?


Det här är ju några damer som är duktiga! OS-guld!


Kommentarer
Postat av: elli

Hahaha, Alen på ett par skior hade jag velat se!

2010-03-03 @ 10:11:10
URL: http://elinbollismalmqvist.blogg.se/
Postat av: Leiden

tack! Jag har lax hemma, vegeta och citronpeppar så borde pröva någon snarast! Men vilken smaksatt cream fraiche tycker du blir godast till?

2010-03-04 @ 13:09:33
URL: http://leiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0