Födelsedagsfirande

Vilket födelsedagsfirande! Jag har fått så fina presenter och blivit uppvaktad fyra dagar i rad; visst är det lyxigt? I fredags av Alens familj, i lördags av vännerna, i söndags av min familj, igår (på riktiga dagen) av alla grattishälsningar och skönsånger, och av Alen lite extra igår också.

Jag orkar inte lägga upp alla presenter här men de kommer nog komma upp när jag kommer att använda dem framöver. Men en sak som jag fick av mina föräldrar som jag tror att inte så många har där hemma är den här mackapären:



Vi kallar den för en "Månlandaren" eftersom den ser ut som typ en sån (vad vet jag, den kanske faktiskt heter så?). I vilket fall som så är den här grymt praktisk. Den kommer med fyra olika skivor och då alltså fyra olika varianter på skärtekniker. Den skivar, river, hyvlar och strimlar, så sjukt bra istället för att förstöra knogarna på ett rivjärn. Perfekt att använda när det ska göras potatisgratäng, rösti, rivna morötter etc.

Ett husmorstips med andra ord! :)


(tänk vad stilig alla husmödrar var förr)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0