1 månad

Gissa vad som händer om exakt en månad!!! Vi får nycklarna till nya lägenheten.... wiiihoooo!

Vi ska ju måla och tapetsera om lite innan flyttlasset går men jisses vad jag längtar. Börjar nästan bli lite stressad över att vi inte har beställt de möbler, tapeter och färg som vi har tänkt oss. Borde kanske ta tag i det i helgen när vi ändå har den helt fri från handboll, eftersom vi hade planerat att vara i Sälen nu egentligen.

Vi har ju redan beställt matbord, Dalarö från Mio:


Och bestämt oss för några våder av en färgglad tapet att ha i matrummet, Boråstapeter Hanna Werning.


Sen ska vi ha mattor, det har vi typ inga alls. Jag vill helst ha två stora fina röllakansmattor. Ena mattan lite mer sober och den andra får gärna ha lite mer färg. Men var sjutton kan jag få tag på det? Överallt så finns det ju bara ryamattor, mattor med plast på baksidan, plastmattor och orientaliska mattor. Någon som har ett tips?

Nya garderober, ny TV-bänk, ny TV, ny förvaringsmöbel till vardagsrum, nytt soffbord och lite lampor här och där. Det finns som ni ser en del att införskaffa, men jag har knappt spenderat någonting på mina möbler idag. Det är mest ett ihopplock av arvegods, second hand och reafynd så rent teoretiskt kan jag ju unna mig lite nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0