Flitens lampa


Har jobbat som en tok idag inför principalmöte imorgon så jag har inte ens hunnit skriva något här. Man brukar ju säga att folk kan vara paragrafryttare men principalen som kommer imorgon är banne mig sifferryttare, och då menar jag verkligen SIFFERRYTTARE. Jisses, vad mycket siffror de vill ha. Så här sitter jag och vrider och vänder på dem, men fint blir det.

Fast det allra bästa med dessa möten är att jag är coollugn. Vet inte vart de lugnet kommer ifrån men inför den här höstens möten så har nerverna verkligen tonat ner sig. Förut kunde jag verkligen stressa upp mig för en missad siffra eller om något var otydligt, men nu känner jag bara - "vad sjutton spelar det för roll, jag kan ju skicka den rätta versionen efteråt". Det viktigaste är ju ändå det man diskuterar och inte om jag inte kan en siffra i huvudet eller inte. Det är ett jättestort kliv framåt! Nu gäller det bara att lära sig att prata långsammare (är inte så vidare värst bra på det).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0