Fin kväll

Hann precis komma hem och gå genom reklamen som låg som ett bombnedslag på hallmattan innan killen kom hem med det här. Hur härlig är han inte?

Till dessa fina rosor fick jag även mörk choklad med mint, så mumsigt. Det är tydligen någon som har snappat upp vad jag tycker om.

Till middag blev det Thaigryta, alltså kyckling i röd currysås. Till det körde vi wokade grönsaker utan sås och wokad spetskål i hoisinsås. Förstå hur gott det är att woka kål och hälla på lite hoisinsås. Hett tips! Ett annat hett tips som man kanske lätt glömmer när man gör Thaigryta är dessa tre ingredienser som är de allra viktigaste för smaken. Fisksås, lime och socker. Glöm inte dessa om ni ska göra en riktig gryta!

En ordentlig gryta är grym efter ett svettigt träningspass. Nu är magen glad och jag ska fräscha upp mig lite tror jag. Har inte kommit ur träningskläderna än, ooops!

Kommentarer
Postat av: Karin

Trevligt och gott!

2011-09-27 @ 10:46:36
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

meeen så gulligt :)

2011-09-27 @ 14:14:49
URL: http://emmasays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0