Virrigt & snurrigt

(Obs! långt inlägg)

Haha, herregud pratade med värsta konsumenten idag. Det var alltså ingen jobbig konsument utan han var bara väldigt knasig och då menar jag KNASIG med stora bokstäver.

Kan inte skriva hela samtalet här för det varade i typ en kvart, men det han ville ha sagt var att han tyckte att det var skandal att ICA inte har "Perrier" (alltså bubbelvatten på glasflaska, inte vår produkt heller) i sortimentet. Han tyckte att plastflaskor innehåller alldeles för många kemikalier och att han inte förstod hur ICA m fl. kan vara så dumdristiga och outbildade som inte har glasflaskor i sortimentet. Han tyckte då att vi kunde smuggla in engelskt vatten genom att muta några lastbilschaufförer.

Mellan alla dessa utlägg om hur outbildade och imbecilla folk var som bara ville tjäna pengar pratade vi om följande:
Om jag var kunglig med tanke på mitt namn, eftersom han då var släkt med Erik XIV och minsann inte har dött  av sin ärtsoppa som han äter varje torsdag. Men alla som är trevliga är kungliga så jag måste minsann vara en drottning. Min mamma var även en drottning som hade mig som dotter.
- Om jag ville vara med i en film som han skulle börja skriva manus till som skulle heta "glasflaskan, vattnet och kärleken", men jag fick bara vara med om jag såg bra ut. Manuset började med "Det var en gång..." (mycket originellt!). Jag skulle höra av mig till honom när jag hade fått hem vattnet.
- Att de som är blå (politiskt alltså) inte har någon hjärna och om de har de så använder de den inte för de vill bara tjäna pengar på vatten i plastflaskor. Alla som var blå var därför födda in i en bank så de kunde lägga pengar på vad som helst och gör därför allt för att tjäna pengar. Jag kunde ju absolut inte vara blå eftersom jag var så trevlig, för alla blå är ju genetiskt otrevliga. (Gissa åt vilket håll jag röstar och han röstar? Inte är det samma iaf! Men jag brydde mig inte särskilt mycket. Alla har ju rätt till sin åsikt.)
- Att i Italien finns bannemig inget som är bra, framför allt inte Pellegrino, men deras kvinnor formidabla.
- Däremot var Frankrike ett fint land med bra vatten, dvs. Perrier.
- Jag tipsade om att han kunde köpa vatten i 33cl flaskor i de vanliga röda backarna men det var inte bra för då fanns det ju inte några plastkapsyler att sätta på när man inte ville dricka mer, men det kunde ju vi importera från England så var det löst.
- Han var skild, hade två söner som var Englishmen (som han kallade det) men de kunde inte uttala Perrier korrekt så det gick inte där.

... jag kan fortsätta med ett antal punkter till men jag tror att ni förstår hur sjukt samtalet var. Undrar fortfarande om det var dålda kameran?! Haha, skratta gjorde jag iaf och gör fortfarande.

Så kan en dag på mitt jobb se ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0