Kängor

Jag köpte ett par billigar plastkängor på Skokanonen förra hösten för att jag hade panik, jag hade inga svarta låga skor så det fick bli dem. Jag har faktiskt börja tycka om dem mer och mer men nu har de tagit sitt sista andetag. Herregud vad slitna de är, men väldigt använda. Därför var det dags att inhandla ett par nya.

Dessa blev det, ett par från Vagabond i skinn, jag klarar inte riktigt av plastskor (förutom partyskor). 1 000 riksdaler gick åt men dessa kommer hålla länge. Gummisula och tjockt skinn. Kommer bli perfa fram till att curlingkängorna kommer fram när vi närmar oss -10 grader.
Igår satte jag och killen ihop ett sparpaket, låter som att vi sitter i riksdagen typ men det måste man göra om man ska satsa på något i framtiden. Nu vet jag precis hur mycket jag får spendera i månaden och hur mycket som ska sparas. Kanon!

Dagen har börjat i lungt tempo här. Go'-frukost, lite städning och snart ska vi ut på promenad innan vi är bjudna på fika hemma hos en jobbarkompis.

Ha en mysig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0