"Honey I'm home"

Nu är jag äntligen hemma igen efter besöket på matmässan Anuga i Köln. Men resan har varit jätteintressant och riktigt kul stundvis.

Det var ca 6 500 utställare från 100 länder och för de som vet hur stor en sal på Älvsjö-mässan är så var den här mässan 20-25 gånger större. Under de 2,5 dagarna vi var där så kanske jag hann gå genom hälften. Så mycket är det att se. Det var mycket av samma saker men en del intressanta saker fanns även som kanske kan vara något för framtiden.

Jag tog inte så många bilder men vår kock gjorde det istället så det kommer upp lite mer när jag har fått dem.

Köln var för övrigt en jättefin stad, dock så fick vi beskåda staden i grårisigt väder hela resan. Vi bodde precis runt hörnet från Domen. Domen var riktigt mäktig. Kändes nästan som om den var tecknad på nära håll.



På staketet som gick längs bron över Rhene satt det en massa hänglås med fina ingraveringar och texter på. Små kärleksbudskap på vissa och andra enbart två namn med plustecken på. Riktigt fint! Kärlekslås kallas de tror jag och det är väl någon form av tradition att gifta par sätter ett lås på en bro och sedan kastar nyckeln i vattnet. Romantiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0