3. Ett fint idrottsminne

Det här är kanske inte riktigt ett idrottsminne i den bemärkelsen att jag faktiskt utövade sporten, MEN jag kommer ihåg det så väl och jag var så stolt över mig själv.

Jag var nog 6-7 år och vi var uppe i Sälen. Jag hade gått i skidskola sedan jag var typ 4-5 år och hade även varit med på de olika cuperna i slalom som anordnades varje år för ungar i den åldern. Men då när jag var typ 6 år (tror faktiskt att det var då) så körde jag så himla bra. Vi var säkert 20-25 ungar som tävlade och jag kom fyra. Snopet kan man kanske tycka men jag var så nöjd för jag hade slagit den coola tjejen som var bäst i skidskolan. Hon kom på sjätte plats. Det var tom en mindre prisutdelning på discot på kvällen där även jag som fyra fick pris. Jag var så himla nöjd och jag vet att jag pratade om det ganska mycket när jag väl kom tillbaka till skolan.

Förresten så glömde jag ju skriva upp att jag åker både skidor och bräda på måndagens punkt på listan. Men äh, nu vet ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0