Vilken härlig dag...

... barappappa, man blir härligt glad!
Vi har haft en så härlig dag. Solen har skinit hela dagen och humöret har varit på topp. Mamma o pappa kom vid tolv och då stack vi ut till Löfstad slott för lite sightseeing. Jag hade tydligen varit där när jag var liten men minnet var inte riktigt med mig då än. En guidad tur i slottet och en god äggsmörgås efteråt i solen, kunde inte ha varit bättre. En liten promenad i slottsparken med betoning på liten för sen kom myggen som ett brev på posten.

Fina Löfstad slott som har tillhört Axel von Fersen och familjen Piper. (se vad jag har lärt mig!)
I Söderköping gick vi på jakt efter Smultronstället som jag hade hört var hur bra som helst. Vi gick lite fel både här och där så de blev en promenad innan vi hittade rätt. Den där promenaden gjorde iofs ingenting med tanke på vad vi beställde in på glassrestaurangen, kolla min "bägare":

"Svarta drömmen" (eller något liknande) hette den. Bara en massa lakrits o en skvätt grädde. Så sjukt god och mättande.

Mamma och pappa vid Göta kanal.

Jag vid Göta kanal.

Ån inne i Söderköping.

Lite lätt vilse på stadens gator.

Och så en mysig butik som fortfarande var i bruk, dock stängd när vi gick förbi.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Älskar glassen på Smultronstället!

2011-08-28 @ 09:00:17
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0