Fäst

Killen slutade redan halv fem igår så vi stack iväg och badade igen. Så himla fint väder så vi båda två la träningsskorna på hyllan (igen!). Vi åkte till samma sjö som i tisdags men vi åkte en annan väg dit igår vilket gjorde att vi hamnade på den sidan där det var sol. Det blev en riktigt mysig kväll.

Så himla fint! Här satt vi och snackade om vad som hänt under dagen och lite om framtiden.

Jag badade på en gång. Det var jätteskönt i vattnet.

Killen dröjde dock lite längre. Han är så himla kräsen.

Några små aborrar gjorde oss sällskap i det fina klara vattnet. (kanske svårt att se fisken för killen slängde i en pinne innan så det är typ det enda man ser)

I bilen dit kläckte killen sin idé om att han skulle plocka blåbär. Jag trodde han skämtade först, men icke. Han halade upp en burk och så började vi.

Några fler blåbär än så här blev det faktiskt. Tror vi samlade ihop typ 2 liter på en halvtimme max. Killen tyckte att jag skulle göra blåbärspaj. Så vi får väl se om det blir så!

Jag hade ju inte de bästa kläderna för att plocka bären men jag körde på ändå. Det resulterade dock i att jag hade en fästing på låret när jag kom hem men killen var snäll och hjälpte mig att få bort den. Usch va de krypen är äckliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0