En vanlig dag på jobbet

Eller njae kanske inte. Lämnar man sitt rum under en alldeles för lång stund, som typ under möten, så kan man bli med ett sånt här monument.

Ett stiligt torn av Ostronsås och Wasabipasta, tjusigt va?
Ett x antal gånger har jag fått telefonen invirad i tejp, någon gång hänger det en kinesisk rislampa precis där jag ska sitta och en annan gång har min dörröppning varit igentejpad. Så kul har vi det på jobbet. Practical jokes är en del av vardagen hos oss. Som t ex när marknadsavdelningen skulle käka lunch på en indisk restaurang för att fundera lite på den indiska matkulturen. Då bestämmer sig två av mina manliga kollegor för att jag fyller år och slår in en gammal julstjärna (blomman alltså) i plast och en mintsås (som man använder till typ lamm). De firar sedan mig på restaurangen som om det vore min födelsedag. Kändes lagom mysko när folk började titta efter vad jag fick.... meeen, lite humor gör ju vardagen trevligare! :)

Vi har haft leverantörsmiddag ikväll så jag kom hem för en timme sen och känner mig nu ganska seg. Borde gå och lägga mig men jag undrar vad jag har min andra hälft. Han skulle på galej med jobbet men har inte hört av sig var han är eller när han kommer hem, så jag går nog och lägger mig nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0