Inse

Om man väljer att skriva om sitt liv på nätet där hela världen kan läsa det så får man också förstå att alla kan kommentera den (såvida man inte har lösenordsskyddad sida). Alla är olika och tycker olika vilket gör att man kommer att få både negativ och positiv kritik. Ju större blogg man skaffar eller lyckas få desto mer kommentarer både åt det bättre och sämre hållet kommer det att bli. Det är inte alla i världen som håller med dig och vad du skriver, det är bara att inse. I Sverige har vi dessutom yttrandefrihet vilket gör att man får säga vad man vill, stark som svag åsikt.

Jag tycker det är alltför många bloggare, både små och stora, som hela tiden klagar på att de får negativa kommentarer. So? Du skriver öppet för allmänheten så vad hade du förväntat dig? Självklart finns det ju en gräns för personangrepp, men när någon enbart kommenterar något som du har gjort på ett visst sätt betyder ju inte det att hela världen tycker så, och att du absolut inte kan göra om samma sak. Ska man skriva så måste man vara stark och våga stå för sina åsikter och val. Alla "skrivande" personer har sina egna starka åsikter och de får kritik både från höger och vänster. Det klart, det är inte alltid kul men det är sådant man får ta för att man skriver vad man själv tycker. Så är livet, alla kan inte hela tiden hålla med.

Kan man inte låta de negativa kommentarerna rinna av en eller lära sig något av dem så kan man likväl lägga ner bloggen. Sluta klaga och ta tag i det istället! Livet är inte en dans på rosor, motgångar är bra för att få lite perspektiv på sake och ting och tänka till en extra gång. Vill du enbart ha positiva kommentarer så får du skriva neutralt och allmängiltigt! Så bestäm dig!

"What doesn't kill you, makes you stronger"


Ledsen, men jag blir så trött på folk som inte kan ta kritik på ett konstruktivt sätt. Jag kanske är lite hård i vad jag skrev här ovanför men "den som ger sig in i leken, får leken tåla", helt enkelt. Dock så är inte personangrepp något som jag stödjer på något sätt, det är bara svagt från den som skrivit eller sagt det.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja ja ja, visa mig!! :)



Vi är upptagna tjejer vi! :P Jobbar sent på fredag, sen åker jag ju till Dalarna på lördag morgon och kommer hem söndag kväll.. ska till Emma först och sen träffa en kompis i Borlänge på söndag och shoppa.. men helgen efter det borde vi få till ngt tycker jag! Kolla med Alen så hörs vi!!



kram

2010-09-05 @ 20:58:47
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0