Skämma bort lägenheten

Har som sagt var kommit in i något sorts shoppingbegär för saker till lägenheten. Eftersom jag typ har ALLT man behöver i ett kök förutom en matta och lite snyggare kakelplattor så blev det en matta dit och vita och svarta kakeldekorer att sätta på. Jag vill helst ha i fler färger så jag har bara köpt 30 st av alla 60 som behövs, men tyvärr så hade inte Bauhaus fler färger och varken Rusta, Citygross eller Bolagret hade några. Jag vill liksom ha turkosa, mörkblå och aquagrön... var kan jag hitta sådana?
 
Hittade även en ursnygg tapet som jag vill ha på ena väggen i köket. Mitt kök är i nån sorts caffe latte-färg som de har smetat ända ner över golvlisten och slipat upp väggarna så att de känns som sandpapper. Om man ska göra om i en lägenhet är det väl ändå bäst att göra det ordentligt, det är en ok färg men herregud grundarbetet!!! Så frågan är om jag ska våga köpa en tapeten jag ville ha, kanske ska vänta tills killen kommer så att han får tycka till.

Imorgon är det våffeldagen eller som det så fint heter; Maria Bebådelsedag! Det betyder i vilket fall att man ska äta våfflor. Kommer bli spännande och se om det blir några på jobbet, vi har iaf pratat om det. Vi är ju trots allt ett matföretag!


Mums!


Kommentarer
Postat av: Emma

Kika in på inreda.com, favoritsaker.se eller bluebox.se!



kram!

2010-03-24 @ 21:35:18
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Leiden

lagerhaus har haft flera olika färger, rött, svart och turkost har jag för mig jag har sett.

2010-03-24 @ 21:40:52
URL: http://leiden.blogg.se/
Postat av: Therese

säger samma som ovan Lagerhaus kolla där annars någon välsorterad färghandel kan ha. Jag känner igen det där med att köpa saker till lägenheten begär, vi har kvar min lilla sons rum kanske hinner vi fixa lite i helgen. Har ni flyttat eller fixar ni bara hemma? Jag älskar din bakgrundsbild så fin!

SV: kul att du gillade Nilsontipset, jag provade först skorna i butiken och köpte sen på nätet och sparade 190kr då jag köpte två par. Hej så länge här kommer jag kika in mer.

2010-03-25 @ 18:26:35
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0