Alla sätt är bra utom de dåliga

Hade några minuter över under arbetsdagen idag så jag kikade i, hör och häpna, ICA Kuriren. Ja, jag vet inte direkt min generations tidning men vi får den gratis på jobbet så jag bläddrade lite i den. Den har ju trots allt massor med läsare. Jag bläddrade rätt fort men på typ mittuppslaget fastnade jag till för en sekund. Det handlade om hur man håller ihop med sin käresta under många år. Det var tre par som var intervjuade som hade hållt ihop i minst 25-30 år. Herregud, det är ju hela min livstid tänkte jag! Men häftigt att det kan hålla så länge. Skribenten hade sedan gjort tre små listor för vardera paret på kärlekstips som de hade.

Tänkte att jag skulle dela med mig utav dem. Tyckte de var riktigt bra. Vissa är ganska självklara men lätt att man inte tänker på plus att det är bra att bli påmind :)

Det gäller verkligen att respektera varandra och visa varandra kärlek trots att man är irriterad. Man får inte heller vara för girig och långsynt. Känner att jag har en del att lära mig. Fast å andra sidan så är ju livet till för att lära sig och utvecklas, man kan ju inte vara perfekt från början!
----------------------
Med tanke på att värmen har varit enorm idag (kan man ens säga så? äh) så orkade jag inte sticka ut och springa idag. Jag och killen stack istället till Bolagret och shoppade lite. Kom hem med en lampa till sovrummet, vars glödlampa jag klumpigt nog hade sönder på en gång, och två skoställ till hallen. Mitt har jag överbelamrat så vi behövde utöka lite. Nu får en hel del fler par plats men det är fortf många som inte kan klämmas in.

Ska snart gå ner till bilen för att se om vi kan fixa bakluckan som har gått i baklås, tack vare killens fingrande. Hoppas på att kunna fixa det och slippa åka till verksta'n.

Mmmmm, sommar! 2,5 dag kvar till semester! Wiiiiihoooooooooooooo...............


Kommentarer
Postat av: Emma

Hehe, jag brukar läsa både Ica kuriren, Allers och Året runt när jag är i sommar stugan, vaddå tantvarning! :P

2010-06-29 @ 21:39:33
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Leiden

härligt med semester, själv tog jag på mig ett pass på lördag för jag trodde att en tjej kunde ta mitt pass på fredag nu visade det sig att hon inte kunde det så är ledig imorgon sen jobbar jag sju dagar i sträck, ser verkligen fram emot det. ;P

2010-06-29 @ 21:51:37
URL: http://leiden.blogg.se/
Postat av: Emma

Oh yes!! :)

2010-06-30 @ 09:02:29
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0