Hårt mot hårt

Sverige-Slovenien i handboll eller P3 Guldgalan, hmmm blir svårt att välja. Ha, man kan ju nästan tro att jag är världens sportfreak med tanke på vad förra inlägget handlade om. Icke sa nicke faktiskt, bara vissa sporter som jag intresserar mig för.

Inte mycket att säga om dagsläget. Massor att göra på jobbet, som vanligt. Jag som klagade på att det var lite att göra i våras/somras, det får jag verkligen käka upp nu. Full rulle hela tiden så jag knappt hinner med det jag hade på dagens "att-göra-lista". Men jag ska väl inte klaga, jag har ett jobb som jag är riktigt nöjd med och som jag trivs med. Det är mycket skoj på G (jobbmässigt alltså).

Skulle annars gärna se att något kul ska hända snart. Ingenting planerat de närmsta veckorna. Måste planera in något så att jag har det att se fram emot. Det är viktigt annars kan det blir svårt att hålla modet och orken uppe. Undrar om jag ska boka tid för en till tatuering snart, är sjukt sugen. Vet typ vad jag vill ha, så frågan är om jag ska ta mina idéer till en tatuerar så får han/hon skissa ner något.


Helst av allt skulle jag vilja få den ritad av henne, den otroliga Kat Von D.


Fick världens kommentar på förrförra inlägget angående de så kallade "coola" och de som kallades för "töntar". Inget sagt att jag ansåg att de var coola eller att någon annan var tönt. De benämningarna florerade precis som, antagligen, i var och varannan klass. Jag tror det hör saken till att jag aldrig såg någon som töntig eller som cool, det enda som skilde var vad vi gjorde på fritiden och hur säker man vad i sig själv. De så kallade "coola" rökte, hängde med killarna, tuggade tuggummi, började gå på fester och snackade fruktansvärt mycket skit om allt och alla. Medan "töntarna" hade kul, tränade någon idrott, spelade något instrument, gjorde läxor, skojade friskt om saker man hade koll på i den åldern och bara var sig själva. Så okomplicerat men är man osäker på sig själv och inte vet vad man vill så blir det svårt att välja läger (om man nu var tvungen att välja :). Men se, var har vi hamnat? Det är vi som har karriären framför oss.


Kommentarer
Postat av: Angie

Det jag skrev var inget påhopp mot dig. Såg nu att det kan tolkas som det. Skulle gjort ett litet mellanrum. Ville egentligen bara berätta min högstadiehistoria, eftersom du drog din. Men däremot förstår jag inte varför man skulle ha för lite fritid för att bli cool och för mycket tid för att bli mes, som du skrev. Man prioriterar väl själv, antingen festa eller plugga för att ge extremalternativ. Förstår du lite vad jag fiskar efter och vart jag har en annan åsikt? Skulle vara intressant om du kan utveckla din tanke.

2010-01-19 @ 22:03:43
URL: http://iqenmiljon.blogg.se/
Postat av: Angie

Ja, nu förstår jag bättre hur du tänker. Jag citerar "För att vara sådär cool under högstadietiden så fick jag känslan av att de coola oftast inte hade några fritidsintressen, för det var inte coolt. Man skulle inte utföra någon idrott, absolut inte spela något instrument och inte visa att man pluggade. De som ansågs som "coola" i vår klass gick precis under det här. Det gällde att hänga med varandra dagarna i ända, det gällde att skvallra om så mycket som möjligt." Det är möjligt att vi hamnar i en diskussion om petetisser nu, men vi kör ändå. Vad man lägger sin tid på är väl ändå upp till var och en. Visst töntarna kanske gjorde mer saker/hade fritidsintressen som tydlig tog tid och var schemalagda(exv fiolträning en timme i veckan) medan tuffingarna mer "flöt med" (typ ahh ba det är fest hos Jerry på fredag ba). Så jag tycker nog snarare att skillnaden mellan töntar och coola inte ligger i hur mycket tid de har, utan snarare hur de väljer att disponera sin tid; fiolträning eller Jerrys fest. Och därutöver är det mycket troligt att Jerrys gäster är där för att alla deras coola kompisar också är det, who wants to be a torrboll liksom. Vi kanske egentligen menar samma sak fast det är alltid lite klurigt att diskutera genom att skriva. Du är också klok, som en öggla :)

2010-01-19 @ 23:22:35
URL: http://iqenmiljon.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja det kanske vore något för det är väldigt skoj men svårt och det är så mycket man måste lära sig kanske får ta och byta inriktning helt

2010-01-20 @ 12:59:59
URL: http://leiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0