Back on track

Tillbaka i Norrpan igen. Körde från Västerås imorse. Herregud, vilket väglag. Förstår inte att inte Vägverket (eller vilka det nu är som ska ha koll på vägarna) får en massa stämningar emot sig. Vissa vältraffikerade sträckor är inte plogade och är de plogade så har de fixat det så fint att det ligger ett 3-4cm tjock istäcke på vägen och inget grus syntes till. Detta resulterade i ett antal sladdar och snurrar idag. Alltid lika obehagligt, men fram kom jag tillslut. Tog dock dryga två timmar att köra sträckan som jag en sommardag kör på 1,5 timme.

Seg som attan var jag på jobbet idag. Kändes inte ett dugg motiverande efter dryga veckans ledighet, plus att det är halv dag imorgon och ledigt på onsdag. Den ledigheten ska ägnas åt städning och uppröjning i lägenheten samt umgås med Catrin. Rent ska det bli och kul ska vi ha det.

Vi tog en välbehövlig promenad nu på kvällen. Var riktigt skönt att komma ut. Underställ, täckbyxor, fleecetröja, jacka, mössa och vantar var det som gällde, men jag slapp att bli kall. Några som jag passerade tom vände sig om och tittade som om jag skulle åka pulka. Kändes nästan som vi var i fjällen och gick. Längtar tills att mina föräldrar och killen ska till Sälen. Dock så påminde mig kylan om att jag verkligen vill ha ett par vinterskor från Scorett. Såg dem i mellandagarna och tyckte de var riktigt fina men nu efter ett tag har jag blivit helt förtjust. Kan inte bestämma mig för vilken färg jag vill ha, mörkblå/svarta eller röda? Kostar dock  1299kr om det inte är någon som vet var jag kan få tag på dem till ett litet lägre pris? :)




Kommentarer
Postat av: sistá

Coola pjux syrran! Du lär ju behöva dom nu när det är så himla kallt hemma! Här har vi haft mer än 30 grader och strålande sol i helgen som var. Helt underbart :) Det var verkligen länge sen vi pratade typ dagen efter nyår eller nåt. Jag har dock jobbat som en tok och försöker ta igen sömn från nyår men det är svårt när man slutar 23 på kvällen och börjar 7 på morgonen dagen efter. Hoppas allt rullar på där hemma! jag har fått mitt simkort idag och aktiverat det så jag hoppas kunna använda det typ nu så jag ska ringa dig tänkte jag!



Kramisar

2010-01-11 @ 10:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0