ZUMBA, baby!

Fy sjutton var roligt träningspass det var idag. Jag var helt inställd på vanligt Dance-pass men när jag kom dit så visade det sig att det var Zumba. Har aldrig provat det förut men det var riktigt kul! Två små latinotjejer var det som höll i passet, en lite äldre och en lite yngre. De förklarade att Zumba gick ut på att skaka på höfterna och att hela tiden hålla dem igång. Jag höll på att sätta i halsen när jag hörde det. Jag kan ju tycka att jag kan shake ass på dansgolvet ute en lördag men nykter i en träningslokal kändes lite pinsamt. Men det var bara att sätta igång och shaka! Hela passet bestod av 5-6 olika danser, mestadels latinodanser samt lite line dance. Sjukt svettigt och avancerat var det, men jag kommer helt klart prova igen. Den som undrar vad det är kan söka på Zumba på youtube.

Fick ett härligt brev idag också, trots att jag inte hade skött mig vid första anblick eftersom det var från Försäkringskassan. Det visade sig tillslut att jag skulle få 1300kr för att jag inte hade fått ut hela mitt bostadsbidrag 2008. Najs, säger jag bara. Perfekt summa. Så nu ska jag köpa mig ett par nya träningsskor och ett par googles. Jag vet att det inte riktigt räcker till båda men ett bidrag blir det minst sagt. Alltid lika trevligt med oförutsedda intäkter. Klirr i kassan!

Nästa onsdag ska det bära av till Yxbacken ("skidbacken" här i Norrpan) också med några från jobbet. Jag som har tjatat på killen att jag vill åka någon dag innan vi ska till Sälen, men han har inte velat. Så nu fick jag min chans och jag tog den utan att blinka. Mina snowboard-ben ska nu mjukas upp inför Sälen :)

Kommentarer
Postat av: Leiden

Jag vill verkligen åka dit i sommar ooooh så härligt. DU 13 Mars se till att vara hemma då... Melodifestivalen finalen är då hahaha.....

2010-02-02 @ 21:39:54
URL: http://leiden.blogg.se/
Postat av: Emma

Det låter bra! Vi har inte planerat och sagt så mycket än... jag har bara bokat hotell och så.. förslag på vart vi kan käka eller så?



Har inte hunnit pröva gröten än, MEN jag ska göra det i morgon! Kommer på det varje gång jag redan gjort annan, men nu ska jag ställa fram en direkt! Jag utgår från att han kommer sluka den, så det blir nog bra med lite mer om du har över. =) Jag återkommer med hur det smakade img, lovar!



2010-02-02 @ 21:54:00
URL: http://thisisemmson.blogg.se/
Postat av: Emma

Jaa va kul att ses allihop! Kanske en fika hemma hos mig?!!

2010-02-02 @ 21:54:45
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej igen!



I morse käkade vi fruktgröten.. det sa smaskens och så var det slut. =) Inte en endaste mistänksam min på att det var något nytt, det vara bara att smaska i sig. =)



En fika låter bra. Någongång på eftermiddagen där kanske? Vi tänkte göra stan lite först.. när stänger stan förresten?

2010-02-03 @ 11:19:14
URL: http://thisisemmson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0