Tur i oturen!

Herregud, det är nog ingen som kan klura ut vad jag har gjort i kväll. Skulle helst inte vilja prata om det men det var två helt underbara människor inblandade. Jag är så himla tacksam och nästan lite rörd.

Jag åkte ju hem i helgen till killen för att mysa lite och umgås med kompisar. Helgen började dock på sämsta sätt. Tog bilen för att lämna den hos mamma o pappa och byta till pappas ena bil. Kortfattat så glömde jag gå på toa innan jag stack från jobbet, blev lite disraherad av en jobbarkompis som kom och frågade något. Detta resulterade i att jag vid Kungsör blev akut kissnödig. Valde att inte svänga in i Kungsör och gå på en toa utan att köra vidare mot Tumbo och stanna där på den öde vägen. Tji fick jag för det. Bilkrock och bilkö, satt stilla i 45min. Efter 20min hade jag panik och fick köra "nöden har ingen lag" i diket :) Pinsamt värre men rätt roligt så här i efterhand!

Händelserik helg för övrigt. Fika med Emma i lördags med tacos och melodifestival med Mia & David. Hjälpte mamma o pappa med skottning och det var inte nådigt, hur mycket snö som helst. Var nog ute i dryga timmen men bra med motion blev det.

OCH till dagens händelse. Körde som sagt var pappas bil hit till Norrpan igen. Så himla skön bil att köra. Audi A6 med sportchassi, snyggt vinröd. Kände mig som en drottning på vägen. Så skönt att äntligen köra en bil UTAN problem, eftersom min har krånglat så fruktansvärt mycket. Problem med batteriet eller startmotorn. MEN hur länge klarade jag mig utan problem tror ni?????? Hmmm, hela 12 timmar typ!!!

Hann svänga runt bilen utanför jobbet innan den började skrika efter motorolja, och då menar jag verkligen skrek. Innan jag kunde stanna på säkert ställe hade den skrikit en gång till och börjat uppföra sig ytterst märkligt. Stannade intill kanten och fyllde på med olja och försökte starta den. Lät som en traktor och hostade fram. Jag blev flyförbannad och ringde pappa. Samtidigt kom det en kille från andra sidan gatan och frågade om jag behövde hjälp och vad som hade hänt. Hade egentligen lust att skrika "Nej, jag behöver ingen hjälp, gå in igen!", men jag kom på bättre tankar. Han kom fram med ficklampa och konstaterade att oljefiltret hade lossnat och alla olja låg på marken under mig, mycket trevligt. Han försökte sätta dit det igen, fick dit det fyllde på olja, det lossnade och olja på marken igen. Vi åkte till Mekonomen för att köpa nytt. Fyllde på med olja igen. Provade starta bilen, lät fortf som en traktor. Åkte och köpte bensin, fyllde på, startade, lät som en traktor. Efter två timmars skruvande och inspekterande tvingade vi igång bilen så att vi kunde köra in den till hans bilverkstad (helt galet att jag kan ha sån tur att bilen pajar utanför en sådan!). Han pluggade in den i sin dator och konstaterade att två av cylindrarna inte gick som de ska. Kl var då 20 så jag orkade inte mer, ville bara hem och käka och värma upp hela min stelfrusna kropp som stått ute i kontorskläder i -18 grader. Så nu står bilen på verkstaden tills imorgon. Suck! Så länge fick jag ha en hel bil. Någon som kan slå det???

Vill i vilket fall som helst hylla Sergej och hans tjej från bilverkstaden "Allt inom Bil" som var superhjälpsamma. Utan dem hade jag inte kommit någon vart ikväll. Skulle vilja ge dem "DAGENS ROS". Tänk att det finns sådana snälla och trevliga personer. De är inte många och de få som världen har bör hyllas oftare. Tänkte plocka ihop en del produkter från jobbet imorgon och gå förbi när bilen är klar.  

Lagom rödmosig efter två timmar i kylan! (sorry Ullie, lånade din mössa hoppas det inte gör så mycket)


Kommentarer
Postat av: Therese ♥

sv; ja verkligen, det ser så lätt och gott ut ^^,



okej det är roligt att fixa och trixa med bilder ^^,

2010-02-23 @ 16:37:10
URL: http://tezzilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0