Ont

Var hos tandläkaren imorse. Jag har aldrig varit rädd för tandläkaren men å andra sidan kan jag ju inte påstå att det är det skönaste att vara med om.

Status efter tandläkaren:
- Jättefina tänder
- Inga hål
- Ytterst lite tandsten. Jag = skitnöjd!
- Jag borstar för hårt, dags att byta till en mjuk borste istället för en hård. Ooops! Fick reda på att jag borstar ALLDELES för hårt (vilket jag tycker är skönt för då känns det som att det blir rent ordentligt). Egentligen borstar jag fram tandhalsarna och gör att tandköttet knuffas bort och det kommer aldrig ner över tanden igen. Tandhalsen har inte heller den emalj som resten av tänderna har så det är lättare att få hål och skada tänderna.
- Måste använda plackers minst 2ggr i veckan.
- Skölja med Flux en gång i veckan

Summasumarum, en helt ok genomgång av tänderna. Det var mycket värt att komma till en tandhygienist istället för en tandläkare. En tandläkare tittar ju gärna på tänderna och hur de sitter om man biter korrekt och att de växer åt det håll som är bäst. En tandhygienist tittar på hela munhålan och kommer med en hel del tips, hur bra som helst. Fick en massa tips om hur jag ska borsta tänderna och hur jag ska använda plackers. Nu ska mitt tandkött må lika bra som mina tänder :)

Hon polerade, skrapade tandsten och körde runt med plackers så nu har jag SJUKT ont käkarna, eller typ mellan tänderna och tandköttet. Helt sjukt vad ont det kan göra att få det skinande rent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0