Hemma igen, thank god!

Gud så skönt att vara hemma igen. Stack iväg vid kvart i sju imorse och väglaget var ju inte direkt det bästa, herregud! Upp till Nyköping var det väl ok men sen jisses, snöyra kan man ju säga. Nej, det var skönt att äntligen komma hem.

"Kvinnor i Tiden" var helt ok. Jag vet inte riktigt vad jag hade för förväntningar men jag hade nog tänkt mig att det skulle vara mer lärorikt. Det var kul att lyssna på föredragare som tittade på kvinnor och jämställdhet från olika perspektiv. Det allra bästa, som jag absolut inte trodde skulle bli favoriten, var PeGe Wettsjö (konsult av något slag tror jag) och UllaBritt Berglund (präst). De var helt kanon! Däremot var jag så himla trött så jag somnade till under en föreläsare.

Fredrik Lindström pratade om den mänskliga faktorn som har en negativ underton fast att det egentligen inte borde ha det, många skratt blev det.
Nu sitter jag här i min ensamhet och tittar på "På spåret" och "Idol" om vartannat. Killen är på julfest och har det trevligt, men jag är så himla trött så det blir nog en tidig kväll. Ska ju köra till Halmstad imorgon för att fira farmor som fyller 90 år. Det lär ju ta ett tag eftersom vädret är som det är och jag har bara ABS-bromsar, ingen antisladd här heller.

Ska ha på mig min nya klänning som jag köpte förra helgen på Åhléns. En mörkblå klänning i plysch eller sammet (vad säger man?). Till det blir det mönstrade strumpbyxor och högklackat, så fint så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0