Gnägg

Kom hem för två timmar sen från en härlig vistelse hos Lotta och Jocke ute på landet. Gjorde inte ett jota på morgonen eller fram till kl 13. Stack sen till Hageby och gick i lite affärer innan jag skulle ut till Lotta och Jocke. Hittade ett nytt träningslinne (som ska invigas imorgon) och ett par nya tights (mina gamla är helt slut). Hade rabatt dessutom så det blev billigt och bra :)

Besöket bland hästarna var hur härligt som helst. Vilken kontrast mot att sitta inne i stan i en tråkig lägenhet. Helt underbart att sitta på en hästrygg och bara guppa fram. Eftersom jag inte är så van ryttare så fick Lotta gå bredvid, haha. Kändes faktiskt lite läskigt att sitta så där högt upp i luften men mäktigt. Fick typ skritta eller trava (är inte så bra på det där med hästtermer) lite också. Lotta visade sedan hur det ska gå till. Riktigt mäktigt att stå så nära när en häst kommer dundrande förbi. Majestätiskt! Är redan öm i rumpan efter den turen, men det gav verkligen mersmak. Kanske får med mig killen ut nästa gång!

Jag och fina Bellini! Snacka om snäll och tålig häst, så dåligt som jag red :)

Lotta visar hur det ska gå till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0